לכתבה הבאה לכתבה הקודמת

לא עת חגיגות היא העת הזו

קובי גדעון. לע"מ

קראו את תגובת ראשי תנועת הריבונות לתכנית טראמפ, כפי שפורסמה בעיתון 'בשבע' (30.1.20)





כמו עם ישראל כולו ראינו גם אנחנו בתנועת הריבונות את ההצהרות העולצות שעלו מוושינגטון עם פרסום עיקרי "דיל המאה" של נשיא ארה"ב. ראינו, שמענו, אבל לא יכולנו להצטרף לרוח השמחה שפשטה גם במחוזות הימין הישראלי.

אכן, המונח ריבונות הפך שגור על שפתיהם של מדינאי ישראל ואף על אלה של מדינאי הבית הלבן, ועם זאת לא עת חגיגות היא העת הזו. זו עת לחשבון נפש עמוק. האם לכך פיללנו כשחתרנו להנחלת חזון הריבונות בציבוריות הישראלית ובהנהגה הישראלית?

לו היו הדברים נשמעים רק מפיו של נשיא ארה"ב, ניחא. כמי שרואה את עצמו מתווך בין ישראל והערבים סביר וצפוי היה שידבר על ריבונות ישראלית מחד ומאידך על מדינה פלשתינית. מימיו הראשונים בבית הלבן הזכירו לנו שוב ושוב שהאיש הוא איש עסקים, וכך נוהגים אנשי עסקים, מוצאים תוואי שיפייס את שני הצדדים. אבל כאן אין מדובר על עסקה או דיל. כאן מדובר על ארץ ישראל, על מולדתנו, ועל אימא-מולדת לא עושים עסקים.

אך לא רק טראמפ דיבר על הקמת מדינה פלשתינית (ויהא אשר יהא גודלה), אלא גם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו. ראינו אותו מונה את יתרונותיה של התכנית, אך מזכיר בקולו גם את תכליתה הטראגית, מדינה פלשתינית. בפנותו לנשיא האמריקאי אמר נתניהו "תכנית השלום שלך מציעה לפלשתינים דרך למדינה בעתיד". תכנית כזו אינה יכולה להיות בשום פנים "תכנית מצוינת לישראל", כפי שהגדיר אותה נתניהו.

אנו שומעים גם את הקולות הקוראים לנו לראות את החיוב, להחיל את הריבונות ו"לבנות" על סרבנותם הסדרתית של הערבים. גישה זו היא גישתו של הסוחר, לא של האידאולוג. האם נתלה את יהבנו הציוני, את חלום הדורות לשוב לכל מרחבי ארצנו, בגחמת ליבו של מנהיג ערבי סרבן או וותרן? האם בשם התקווה לסרבנות ערבית נעצום עיניים מכך ש"את ארצי חילקו"? מאותו טעם לא נעסוק כאן בסכנותיה הביטחוניות של המדינה הפלשתינית, כי גם אם יימצא להן מענה לא נוכל לקבל את קריעתה של הארץ וחלוקתה. לא נוכל לקבל את שקר קיומן של זכויות לאומיות לעם אחר כלשהו על ארצנו שלנו. כל התפשרות וויתור שכאלה מתפרשים כהודאה ישראלית בכזב הערבי שכובשים אנו.

לנוכח כל זאת תמשיך תנועת הריבונות גם בעתיד לזעוק את זעקתה של ארץ ישראל ולהשמיע את קולם של אוהביה. על מולדת לא עושים דילים. על מולדת מחילים ריבונות!

 

תגובות
תגובות בפייסבוק
מערכת ריבונות

30-01-2020

אתר זה מנוהל ע”י מתנדבים, כל תרומה תתקבל בברכה

לתמיכה ברעיון הריבונות
ריבונות - כתב עת מדיני
עלון הנוער - ראש השנה תשפ"ב
מערכת ריבונות
09-09-2021
לקראת ראש השנה תשפ"ב הפיקו חברי נוער הריבונות עלון מיוחד. צפו, קיראו ודפדפו. שירה הנוער.
ריבונות - כתב עת מדיני
מידעון ריבונות מס' 72
מערכת ריבונות
05-09-2021
בפניכם מידעון תנועת הריבונות מס' 72 כפי שנשלח לתומכי וחברי התנועה. קוראים, מתעדכנים ומצטרפים:
ריבונות - כתב עת מדיני
סיכום אירועי תשפ"א בתמונות
מערכת ריבונות
05-09-2021
קבלו הצצה מצולמת לכמה מהאירועים שליוו את תנועת הריבונות בשנת תשפ"א. בתנועה כבר נערכים לאירועי השנה הבאה.
ריבונות - כתב עת מדיני
מידעון ריבונות מס' 71
מערכת ריבונות
27-08-2021
בפניכם מידעון תנועת הריבונות מס' 71 כפי שנשלח לתומכי וחברי התנועה. קוראים, מתעדכנים ומצטרפים:
ריבונות - כתב עת מדיני
האמצע האמתי הוא ריבונות
יהודית קצובר ונדיה מטר
26-08-2021
ראש הממשלה מחפש את האמצע המדיני בין ימין ושמאל. המציאות מוכיחה שהוא לא ימצא אותו בגניזת ערכים ובקיפול דגלים אידיאולוגיים.
ריבונות - כתב עת מדיני
תנועת הריבונות לבנט: שמור על שלמות הארץ
מערכת ריבונות
24-08-2021
במכתב לראש הממשלה ימים טרם צאתו לארה"ב קוראת לו תנועת הריבונות לעמוד איתן מול הלחצים המדיניים הצפויים ולקדם את החזון המדיני בו האמין, חזון הריבונות.
ריבונות - כתב עת מדיני
מידעון ריבונות מס' 70
מערכת ריבונות
20-08-2021
בפניכם מידעון תנועת הריבונות מס' 70 כפי שנשלח לתומכי וחברי התנועה. קוראים, מתעדכנים ומצטרפים:
ריבונות - כתב עת מדיני
מידעון ריבונות מס' 69
מערכת ריבונות
13-08-2021
בפניכם מידעון תנועת הריבונות מס' 69 כפי שנשלח לתומכי וחברי התנועה. קוראים, מתעדכנים ומצטרפים:
ריבונות - כתב עת מדיני
אמת אחת ולא שתיים, אין שתי ירושלים (אצ"ג)
יהודית קצובר ונדיה מטר
10-08-2021
כשמדובר בצדק ההיסטורי של העם היהודי אין מקום לנרטיבים זרים. ירושלים אחת והיא שייכת רק לעם היהודי. עלינו להיאבק בתכנית האמריקאית לחלוקה בפועל של העיר.
ריבונות - כתב עת מדיני
ארבעים שנה ללא חפירה ארכיאולוגית רצינית ביו"ש
מערכת ריבונות
10-08-2021
קראו את הפוסט המדאיג והעצוב שפרסם נתנאל אלינסון על הסיבה שבגינה אנחנו נוטשים אתרי מורשת ביהודה ושומרון, לא חופרים בהם ולא חוקרים אותם.